קורסים שיעזרו לכם במסגרת עבודה שכוללת טיסות לחו"ל

מערכת שורש  ה אב, תשעח  7/17/2018

מלבד הדרכון, מזוודה והזמנת כרטיסי הטיסה, כדאי להכיר גם כמה קורסים יעילים. קורסים שיעזרו לכם לצלוח את נסיעות העבודה ולהפיק מהן את המרב
.......................

קורסים שיעזרו לכם במסגרת עבודה שכוללת טיסות לחו
ישראלים רבים שמטפסים במעלה סולם הקריירה נדרשים לצאת לחו"ל במסגרת עבודתם לעיתים די מזומנות. מדובר באנשי היי טק אך לא רק בהם. גם אנשי עסקים, אנשי מכירות, יועצים וסוכנים, אנשי כספים ועורכי דין מנהלים ובכירים אחרים וכן בעלי חברות ועצמאים נדרשים להזמין טיסות לחו"ל לעיתים מזומנות למדי. מלבד ריענון הדרכון, אריזת מזוודה, גיהוץ החליפה והזמנת כרטיסי הטיסה, כדאי להכיר גם כמה קורסים יעילים. קורסים שיעזרו לכם לצלוח את נסיעות העבודה ולהפיק מהן את המרב.

קורס אמיר
יש קורסים שניתן להגדיר אותם כרב תכליתיים. אלה הם קורסים שנועדו למטרה מסוימת אך מתברר כי הם מועילים מאוד גם להשגת מטרות אחרות. כזה הוא בדיוק קורס למבחן אמיר. קורס זה, שנועד להכין את הלומד בו לקראת לימודים במוסד להשכלה גבוהה יעזור מאוד גם במסגרת עבודה הכוללת טיסות לחו"ל. ההסבר לכך פשוט ביותר. מדובר בקורס שנועד לשפר את השליטה באנגלית כפי שדורשים מוסדות להשכלה גבוהה. ציון גבוה בבחינה עשוי להעניק פטור מהחובה ללמוד אנגלית אקדמאית באוניברסיטה (וכן גם במכללות השונות). אותה הכנה, אם כן, תשפר גם את השליטה באנגלית לקראת היציאה לחו"ל. קורס מסוג זה מתאים גם לבעלי ידע סביר באנלית והוא יכול, ללא ספק, להשלים את הפער בקרב מי שמרגיש חסר ביטחון בשפה. מתאים גם לכאלה שכבר השלימו קורס אנגלית מדוברת שכן רמת ההעמקה בו שונה.

קורס אנגלית עסקית
אם קורס למבחן אמיר משפר את השליטה הכללית באנגלית, הרי שאין בכך די כאשר מדובר באנשי עסקים, היוצאים לנסיעות עסקים תכופות. כאשר הטיסות לחו"ל מיועדות למפגש עם לקוחות גדולים, אם המטרה היא ניהול משא ומתן עסקי או סגירת חוזים בעלי משמעות כספית רבה (ובדרך כלל גם משמעות יוקרתית), כדאי להוסיף לרשימת הקורסים המומלצים גם קורס אנגלית עסקית.
קורס אנגלית עסקית שונה מאוד במבנה ובתוכן לעומת קורס למבחן אמיר ובוודאי שהוא שונה מאוד מקורס אנגלית מדוברת. במהלך הקורס מניחים כי למשתתף שליטה טובה באנגלית אך יש לו פערי ידע ברובד העסקי של השפה. מלבד חידוד היבטים לשוניים טכניים, מקבלים המשתתפים שיעורים חשובים בנושאים תרבותיים הקשורים לעסקים.

קורס ללימוד סינית
הקורסים השונים בשיפור האנגלית לא יועילו הרבה אם הטיסות לחו"ל צפויות לקחת אתכם למזרח הרחוק, סין למשל. עוד ועוד ישראלים וחברות נוסעים לענק הסיני לצרכי עסקים והשפה שונה לחלוטין מכל מה שיכולתם לתאר לעצמכם. קורס ללימוד סינית יועיל מאוד וניתן להוסיף לכך גם קורסים להכרת תרבות המזרח. הסינים מעריכים מאוד זרים השולטים בשפתם, לפחות במידה מסוימת, ולמרות שאפשר להיעזר במתורגמנים, זה ממש לא אותו הדבר.

קורס ניהול משא ומתן
לא ניתן להשוות בין טיסה לחו"ל לצורך השתלמות ובין נסיעה לצורך ניהול משא ומתן. תרבות המשא ומתן בארץ שונה ביותר מזו המקובלת מעבר לים ובכלל, ישראלים רבים הבטוחים ביכולת ניהול המשא ומתן שלכם מקבלים רגליים קרות דווקא ברגע האמת. משום כך, כדאי לדעת שקורסים בניהול משא ומתן יכולים לחולל שינוי לקראת נסיעה לחו"ל לצרכי עבודה. זהו קורס שאולי לא ילמד אתכם כיצד לדבר בשפה המקומית (לשם כך תמצאו כמועילים את הקורסים האחרים שהוזכרו לעיל) אולם הוא ילמד אתכם כל מה שרציתם לדעת על האופן שבו מתגברים על מכשולים וחסמים שיכולים להכשיל עסקאות מורכבות וחיוניות. קורסים בניהול משאים ומתנים יועילו מאוד בעיקר כאשר הם כוללים רובד מעשי והנחיה מצד מומחים בעלי ניסיון מוכח בניהול משאים ומתנים מוצלחים בארץ ובעולם.